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WIP Demul 5.8.1


AshuraX

Question

Certains vont être content la version 5.8 de Demul est enfin disponible enjoy! ^^

Après pas mal de tests, de grosses améliorations graphiques sous dx11, mais pas sous dx10!

L'émulateur plante toujours lorsque qu'on le ferme, mais bon on sent quand même qu'ils ont bossés nos russes.

Edit : WIP 5.8.1

Changelist:

- DX11: add read fb to dc vram

- DX11: bilinear and textcoord clamp/flip fixes (Samurai6 shadows, Xtreeme Sports title, etc)

- DX11: clip mode set without GroupEn bit (18Wheleeler map, checkme), modvol clip

- DX11: fix 1x1 mips in 16bit and IDX8 textures (road marks in Sonic2); miplevel clamp; join similar texture decoders

- DX11: fix aspect ratio (need test)

- DX11: fix modifier holes

- DX11: fix scaling with RTT

- DX11: fix z plane generation

- DX11: force background deptmode to 7

- DX11: hw-like trilinear filter, optimise shadow

- DX11: network sort option

- DX11: use clip for RenderDepth (fixes arcade 18Wheelerer), RenderDepth only shadow poly (fix Xtreme sports), UV clamp/flip/wrap inside TextureSample() (fixes textures gaps), always use color clamp (Rumble Fish attract), all fog processing after shading calc

- DX11: use mipmap adjust, add supersample (not working)

- HIKARU: NASCAR boot in public build

- HIKARU: sram mapping error fix, now pharrier can bookkeep (issue #54)

- LISTXML generation fixes

- NAOMI: Crazy Taxi debug ctrls

- NAOMI: a bit better Alien Front controls

- SPU: fix cdda status set to gdrom

- SPU: fix loop sound sonic adventure (refix from rev 1809)

- SPU: return old adpcm decoder

- full rewrite aica DSP

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5 answers to this question

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Honnêtement, j'ai eu peur au début, mais après avoir passé 1 heure ou deux dessus, il y a vraiment un gros travail sur l'aspect graphique contrairement à la version 5.7! Maintenant il faut avoir une config musclé et surtout faire tourner ça sous directx 11 sinon tu as l'impression qu'ils n'ont rien fait!(dx10) Plus de problèmes de glitches sous virtua tennis ou même hokuto no ken! Après j'ai pas tout tester non plus!

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